“Samen leven, samen sterk. Zo kijkt #3 Memet naar die dienstverlening voor onze gemeente, iedereen is gelijk.

Als lokale VVD fractie zijn we volop actief met de voorbereidingen op de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. Voor ons de mooiste periode van het jaar. In ons programma (link) staat wat wij de komende jaren voor jullie willen gaan doen. Minstens zo belangrijk zijn de mensen die dat daadwerkelijk moeten gaan doen, en daarbij hun persoonlijke voorkeuren en prioriteiten. Daarom stellen wij graag onze hele lijst uitgebreid voor. Vandaag is het de beurt aan een ervaren raadslid met hart voor de zorg en de samenleving, Memet Tekinerdogan.

Memet, vertel eens wat over jezelf:

Mijn naam is Memet Tekinerdogan ik ben 56 jaar en natuurlijk kandidaat raadslid voor de komende gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. Ik woon en leef sinds 1974 in Ulft, ik ben getrouwd en heb drie kinderen. Na mijn studie werktuigbouwkunde aan de HTS in Arnhem ben ik sinds 1995 werkzaam voor Motrac Hydrauliek BV. Sinds 2005 mag ik ook raadslid zijn in onze mooie gemeente.

Waar komt je interesse in de lokale politiek vandaan?

Dat komt vooral door de binding met de samenleving. Je wilt je graag ergens voor inzetten en maatschappelijk betrokken zijn. Politiek is voor mij daarvoor bij uitstek het middel waar je ook nog eens echt iets kunt bereiken.

En wat zou je dan bijvoorbeeld willen bereiken? Waar sta jij voor?

De politiek moet het publiek belang dienen en niet andersom. Dat wil ik graag eerst gezegd hebben want soms lijkt het daar wel op. Voor mij is het belangrijk dat we verantwoord omgaan met het geld van de samenleving, of het geld van onze inwoners. Een gezonde financiële situatie van onze gemeente is ook een vereiste voor de lange termijn. Met alle uitdagingen die er nog gaan komen. Maar ik vind het ook belangrijk dat iedereen op basis van gelijkwaardigheid kan meeprofiteren van het geld dat wij uitgeven.

“Samen leven, samen sterk”

Daarnaast is de participatie van alle burgers in onze samenleving voor mij belangrijk, dat gaat nu niet altijd goed. Door meer inzet van ons als politiek moet dit proces op een hoger niveau komen.

Laatste vraag Memet, hoe ga je je de komende vier jaar inspannen dit te bereiken?

Vooral door de samenwerking met andere partijen te zoeken. De beste besluiten hebben vaak veel draagvlak. En vaak worden besluiten ook beter door veel samen te werken. Dus bij besluitvorming zoveel mogelijk draagvlak creëren, zowel binnen de politiek als daarbuiten.